Systemutbildning

Nedan har vi samlat videos och information om hur man använder våra digitala appar och verktyg.

Vanliga frågor om våra system

Hur loggar jag in?

Du loggar in på www.vismaonline.com eller via ”logga in” i menyn på vår hemsida eller klicka HÄR.

Hur gör jag om jag har glömt/vet inte mitt lösenord?

Om du har glömt ditt lösenord kan du gå till vismaspcs.se och Mina tjänster 
Ange din mail adress och klicka ”Nästa” och sedan på Glömt lösenord. Du får då instruktioner om hur du går vidare och ytterligare instruktioner skickas till den e-postadress som finns registrerad på dig. Du kan också klicka HÄR.

Hur hanterar Visma min uppgifter?

Läs om Vismas Integritetspolicy HÄR.

Rensa cache och cookies

Ibland fungerar inte programmen som dom skall och det kan i vissa fall bero på att webbläsaren har sparat ”trasig” information i cacheminne och cookies. För att åtgärda dessa problem så kan man rensa cacheminne och cookies.

Nedan kan du läsa om hur man raderar i respektive webbläsare:
Chrome
Edge
Safari (apple)

Godkänna ett samarbete

Vad kul att du vill bli kund hos oss!
För att vi skall kunna komma åt din bokföring så behöver vi starta ett samarbete, titta på klippet nedan hur det går till 🙂

Visma Utlägg

Visma utlägg är en app i mobilen och i webbläsaren, där du kan registrera dina utlägg, resor och traktamenten. Du kan fota dina utlägg direkt med appen och den hjälper dig att fylla i rätt information för bokföringen.

Visma Scanner

Fota dina kvitton och fakturor med mobilen, bilderna kommer direkt in i bokföringen som underlag. Vi ser sedan till att bilderna bokförs korrekt!

eEkonomi Fakturering

Fakturera i ett modernt webb baserat program. När du fakturera så förs information över till bokföringsprogrammet automatiskt. Ofta på språng? Då kan du även fakturera direkt i appen!

eEkonomi attestera leverantörsfaktura

Attestera dina leverantörsfakturor via datorn eller via appen.

Ekonomiöversikten

Få full koll på din ekonomi i Ekonomiöversikten.

Support

Ni är alltid välkomna att ringa oss om det är något som strular! Men om det är rena tekniska frågor så ingår alltid Vismas support i alla Visma program som vi arbetar med. Ibland kan det också hjälpa med att rensa cache och cookies