Karriär - Ebitab.se
Skip to content

Vad är ditt nästa steg?

En arbetsplats i världsklass. Det vill vi på Ebit erbjuda och vi är alltid på jakt efter nya stjärnor till vårt team. Vi är en arbetsplats med stark teamkänsla där du får chansen att utvecklas enligt dina egna önskemål. Om du engageras av att driva företagande mot nya höjder så har vi något gemensamt.

Vi letar alltid efter stjärnor!

Fast just nu vet vi inte exakt vilken.

 

Men det är lite det som är grejen. På Ebit är vi ständigt nyfikna på människor som vill vara med och utveckla både sig själva och våra kunders företag.

 

Vi jobbar med affärsutveckling och redovisning, men egentligen handlar det om så mycket mer – att vara ett bollplank, skapa smarta arbetssätt och hjälpa företag att växa hållbart.

 

Så istället för att rada upp en kravlista vill vi hellre höra från dig. Vad är du bra på? Vad brinner du för? Vad skulle du vilja bidra med hos oss?

 

Vårt bord fylls dagligen av:

 

  • Redovisning och beskattning
  • Lönehantering och rådgivning
  • Hållbarhetsengagemang
  • Marknadsföring och sociala medier
  • Tekniska lösningar för att skapa automatiserade processer
  • Och massor av personlig touch

 

Har du dessutom skills inom sälj blir vi extra nyfikna.

 

👉 Känner du att vi borde prata? Skicka en rad till work@ebitab.se

”Varje dag går jag till jobbet och känner att jag har tur som arbetar just här! Vi är ett fantastiskt team som har otroligt roligt ihop och jag lär mig nya saker varje dag. Jag får chansen att utvecklas till en bättre redovisningsekonom med en bredare kunskapsbas och Ebit ser till så att jag får de förutsättningar jag behöver för att nå mina framtida mål. Jag känner mig viktig och jag känner att just min röst blir hörd och att vi som team har möjlighet att påverka till förändringar.
Att arbeta på Ebit passar mig jättebra då jag är en rastlös person och här är det variation i arbetsuppgifterna. Ena dagen kan jag arbeta med en stor koncern och andra dagen med en enskild näringsidkare. Att byrån också arbetar allt mer digitalt gör att vi blir mer flexibla med var vi kan utföra vårt arbete vilket är till stor fördel för mig som pendlar till arbetet och har familj.”

Helena Seierstad

Ebit

”Jag är väldigt glad att jag hamnade på Ebit efter min civilekonomexamen. Dels på grund av de utvecklingsmöjligheter som erbjuds men också på den härliga stämningen bland kollegorna. Jag har verkligen kul på jobbet och det beror framförallt på att arbetet i sig är väldigt varierande med en inblick i många olika typer av företag och spännande möten med kunder. Den ena dagen är inte den andra lik och redan från start ges frihet under ansvar där jag äger min egen planering. Jag känner också att det är en arbetsplats med högt i tak där vi alla hjälps åt och stöttar varandra.

Eftersom jag på fritiden håller på med hästar så är det viktigt för mig att ha en balans mellan arbetsliv och privatliv. Här tycker jag Ebit som arbetsgivare sticker ut bland många andra i branschen och värnar om de anställdas arbetsbelastning.”

Matilda Rolfsson

Ebit

Jag kan ärligt säga att jag älskar mitt jobb som redovisningsekonom på Ebit, att varje dag få möjligheten att hjälpa kunder och bidra till en väl fungerande verksamhet samtidigt som jag lär mig nya saker och utvecklas är en otrolig kombo. Vi får vara kundens bollplank och partner och inte bara en ren redovisningsfunktion, att försöka underlätta kundens vardag och finnas som stöd i olika typer av frågor som rör verksamheten gör att arbetet blir både varierande, roligt och extremt lärorikt.
Det jag tycker är extra kul är att man får inblick i så många olika branscher och får lära sig om allt från lantbrukare till blomsterhandlare till tillverkande större företag. Att vi också arbetar mer och mer digitalt gör att vi har möjligheten att vara flexibla och styra både våran egen tid men också varifrån vi arbetar vilket är en stor fördel när man ska få livspusslet att gå ihop.
Att på allt detta lägga till ett fantastiskt team som alla bryr sig om varandra och har otroligt roligt tillsammans och dessutom en ledning som gör att man känner sig sedd, är lyhörd och som månar om sin personals mående och utveckling gör att Ebit utan tvekan är den bästa arbetsplatsen jag haft.

Ida Holmström

Ebit

Ta nästa steg nu!

Kontakta oss